Təthir ayəsi “Əhzab,33” və Əhli-beyt (ə.s)
Bismillahir-Rəhmanir-Rəhim
Allah mütəal Qurani-Kərimdə İslam Peyğəmbərinin (s) Əhli-beytinin (ə.s) bütün ümmətdən üstünlüyünü və fəzilətlərini bəyan etmişdir və bu xüsusda bir çox surə və ayələr nəzil etmişdir. Hətta bu barədə o qədər Quranda ayələr nazil olmuşdur ki, Həzrət Əmirəl-Muminin Əli (ə) buna işarə edərək Əsbəğ ibn Nəbatəyə buyurur: “Quranın üçdə biri Biz Əhlibeytdən bəhs edir…” “Usulu-Kafi” c.2, s.627
Bu dediklərimizə misal olaraq Uca Allah, mübarək“Əhzab” surəsinin 33-cü ayəsində buyurur:
“…(Siz) Ey (Peyğəmbərin) Əhli-beyti (ev əhli)! Allah sizdən bütün çirkinlikləri yox etmək və sizi tərtəmiz (pak) etmək istəyir.”
Qeyd
etdiyimiz bu ayə haqqında çoxlu sayda hədis və rəvayətlər nəql
edilmişdir. Biz burada tarixdə “kisa” adı ilə məşhur olan bir hədisi
nəql etmək istəyirik. Bu hədis “Əvalim” kitabında mötəbər sənədlə Cabir
ibn Abdullah Ənsaridən belə nəql edilir. Cabir ibn Abdullah xanım
Zəhranın (s.ə.) belə buyurduğunu deyir:
“Bir gün atam Rəsulullah (s)
evimə gəldi və buyurdu: “Salam olsun sənə ey Fatimə!” Dedim:
Əleykəs-Salam ey Rəsulallah! Buyurdu: “Mən özümdə yorğunluq hiss
edirəm.” Dedim: “Sənin bu yorğunluğundan Allaha pənah
aparıram.” Buyurdu: “Ey Fatimə! Yəmən əbamı gətir, üstümə sal!” mən
yəmən əbasını gətirib üstünə saldım. Sonra üzünə baxmağa başladım. Üzü
on dörd gecəlik ay kimi nur saçırdı. Bir az keçmədi ki, oğlum Həsən (ə)
yanıma gəlib dedi: “Salam olsun Sənə ey ana!” dedim “Əleykəs-Salam ey
gözlərimin nuru! Ey qəlbimin meyvəsi! Oğlum dedi: anacan mən Sənin
yanında ətirli bir qoxu hiss edirəm, sanki babam Rəsulallahın ətridir.”
Dedim: “Bəli, baban əbanın altındadır.” Həsən (ə) əbaya tərəf gedib
dedi: “Salam olsun Sənə ey babam! Ey Rəsulallah! İcazə verirsənmi ki,
Səninlə birlikdə əbanın altında olum?” Buyurdu: “Əleykəs-salam ey oğlum!
Ey (Cənnətdəki Kövsər) Hovuzun sahibi! Sənə icazə verdim.” Oğlum Həsən
əbanın altına daxil oldu. Çox keçmədi ki, oğlum Hüseyn (ə) da gəlib
dedi: “Salam olsun sənə ey ana!” dedim: “Əleykəs-Salam, ey oğlum! Ey
qəlbimin meyvəsi!” dedi: “Anacan! Sənin yanında xoş ətirli qoxu hiss
edirəm, elə bilirəm ki, babam Rəsulallahın ətridir.” Dedim: “Bəli, baban
və qardaşın əbanın altındadır. Hüseyn də əbaya tərəf yaxınlaşıb dedi:
“Salam olsun sənə ey babam! Ey Allahın seçdiyi! İcazə verirsənmi ki,
sizinlə birlikdə əbanın altında olum?” Rəsulullah buyurdu:
“Əleykəs-salam ey oğlum! Ey ümmətimin şəfaətçisi! Sənə icazə verdim.”
Hüseyn də əbanın altına daxil oldu. Bu zaman Əbul-Həsən Əli ibn Əbutalib
evə gəldi və dedi: “Salam sənə ey Rəsulallahın qızı!” dedim:
“Əleykəs-Səlam ey Əbəl-Həsən! Ey Əmirəl-Muminin!” dedi: Ey Fatimə! Mən
sənin yanında ətirli bir qoxu hiss edirəm. Elə bil qardaşım və əmim oğlu
Rəsulallahın ətridir. Dedim: “Bəli, o, iki oğlanlarınla birlikdə əbanın
altındadırlar.” Əli (ə) əbaya tərəf gedib dedi: “Salam olsun sənə ey
Rəsulallah! İcazə verirsənmi sizinlə birlikdə əbanın altında olum?” Atam
buyurdu: “Salam olsun sənə ey qardaşım! Ey canişinim! Ey bayraqdarım!
Sənə icazə verdim.” Əli (ə) da əbanın altına daxil oldu. Sonra mən də
onlara tərəf gəlib dedim: “Salam olsun sənə ey atam! Ey Rəsulallah!
İcazə verirsənmi mən də sizinlə birlikdə əbanın altında olum?” Atam
buyurdu: “Əleykis-Salam ey bədənimin bir hissəsi! İcazə verirəm.” Mən
əbanın altına daxil oldum. Elə ki, hamımız əbanın altına toplaşdıq, atam
Rəsulallah əbanın iki tərəfindən tutub, sağ əli ilə asimanı işarə edib
dedi: “İlahi, bunlar mənim Əhli-Beytimdir, ən yaxın və xass
adamlarımdır. Ətləri ətim, qanları qanımdır. Onlara əziyyət verən mənə
əziyyət verir, onları qəmgin edən məni qəmgin edir. Mən onlara qarşı
muharibə edənlə muharibə edən, onlarla barışıq edənlə də barışıq edənəm.
Düşmənləri ilə düşmən, dostları ilə dostam. Onlar məndən, mən də
onlardanam. Öz səlavat, bərəkət, rəhmət, məğfirət və razılığını mənə və
onlara əta et. Onlardan zahiri və batini çirkinlikləri aparıb,
pak-pakizə qərar ver! Allah buyurdu: Ey Mənim mələklərim! Ey asimanda
sakin olnlar! Mən bina olunmuş asimanları, döşənmiş yerləri, nurlu ayı,
işıq verən günəşi, dövr edən fələyi, coşub çağlayan dəryaları, seyr edən
gəmiləri yalnız əbanın altında olan o beş nəfərin məhəbbəti xatirinə
xəlq etmişəm.” Cəbrail Əmin (ə) soruşdu: “Ey Rəbbim! Əbanın altında
olnlar kimlərdir?” Allah-Taala buyurdu: “Onlar Fatimə, Onun atası, əri
və oğlanlarından ibarət nubuvvət Əhli-Beyti, risalət mədənidirlər.”
Cəbrail (ə) ərz etdi: “Ey Rəbbim! İcazə verirsənmi onların altıncısı
olam?” Allah buyurdu: “Bəli, sənə icazə verirəm!” Cəbrail-Əmin nazil
olub dedi: “Salam olsun sənə ey Rəsulallah! Ey Əliyyu əla! Allah sənə
salam göndərir. Səni təhiyyətə, ikrama məxsus edir və buyurur ki, “And
olsun İzzət və Cəlalıma! Mən ucalmış səmanı, döşənmiş yeri, nurlu ayı,
işıq verən günəşi, dövr edən fələyi, axan dəryaları, seyr edən gəmiləri
yalnız sizin məhəbbətiniz xatirinə yaratmışam” mənə icazə verdi ki,
sənin yanına daxil olum. Ey Rəsulallah icazə verirsənmi?” Rəsuli Əkrəm
(s) buyurdu: “Salam olsun sənə ey Allahın vəhy əmanətdarı!” Əlbətdə sənə
icazə verirəm. Cəbrail (ə) əbanın altına daxil oldu və atama dedi:
“Həqiqətən Allah sizə vəhy edib buyurur:
إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً
“…(Siz) Ey (Peyğəmbərin) ev əhli! (Həqiqətən) Allah sizdən bütün çirkinlikləri yox etmək və sizi tərtəmiz (pak) etmək istər!”
Əli ibn Əbu Talib atama dedi: “Ya Rəsulallah! Əbanın altında
oturmağımızın Allah yanında nə kimi fəziləti var?” Rəsulullah(s)
buyurdu: “And olsun məni haqq olaraq nübuvvətə məbluğ edib, nicat verən
bir şəxs kimi risalətə seçənə, bizim bu xəbərimiz yer əhlinin
məclislərindən hər hansı birində xatırlansa və o məclisdə bizi sevənlər
olsa hökmən onlara rəhmət nazil olar. Mələklər onları əhatə edər və
onlar bu məclisdən dağlışana qədər onlar üçün Allahdan bağışlanma
diləyərlər.” Əmirəl-Möminin Əli ibn əbu Talib dedi: “Belə isə and olsun
Kəbənin rəbbi Allaha ki, biz və bizim şiələrimiz nicat tapdılar.” Allah
Rəsulu (s) buyurdu: “And olsun məni haqq olaraq nübuvvətə məbluğ edib,
nicat verən bir şəxs kimi risalətə seçənə ki, bizim bu xəbər yer əhlinin
məclislərinin hər hansı birində zikr olunsa və o məclisdə bizim
şiələrdən və bizi sevənlərdən bir neçə nəfər olsa Allah Taala hökmən
onların qəmlərini dağıdar, qüssələrini aradan aparar, hacəti olanların
hacətin qəbul edər. Əli ibn Əbu Talib dedi: “Belə isə and olsun Allaha
ki, nicat tapdıq və səadətə yetişdik. Həmçinin şiələrimiz də nicat tapıb
dünya və axirət səadətinə çatdılar.””
Burada diqqət yetirmək lazımdır ki, bu hədis qısa şəkildə Müslimin “Səhih” kitabında Aişədən, Hakimin “Müştərək”, Suyutinin “əd-Durrul-mənsur”, Hakim Həskaninin “Şəvahidut-Tənzil”, Tirmizinin “Səhih” kitabında isə Əmr ibn Ümmü Sələmədən nəql olunmuşdur. Fəxri-Razi “Mubahilə” (“Ali-İmran” surəsinin 61-ci) ayəsinin təfsirində bu hədisi (“kisa” hədisini) nəql etdikdən sonra yazır: “Bu rəvayət səhih və düzgündür, təfsir və hədis alimlərinin səhih saydıqları hər hansı bir rəvayətlə heç bir fərqi yoxdur!”
Həmçinin bu hədis Əhməd bin Hənbəl “Müsnəd” kitabında müxtəlif ravilərin dilindən nəql edilmişdir. Rəvayətlərin bir qismində deyilir ki, “Təthir” ayəsi nazil olduqdan sonra Peyğəmbər (s) bir neçə ay, (bəzi rəvayətlərdə 6, bəzilərində 7, bəzilərində isə 8 və ya 9 ay) sübh namazına gedərkən Fatimeyi-Zəhranın (s.ə) evinin yanından keçərkən uca səslə deyirdi: “Ey Əhli-Beyt namaz (vaxtıdır)!” sonra isə bu ayəni tilavət edərdi: “…(Siz) Ey (Peyğəmbərin) ev əhli! (Həqiqətən) Allah sizdən bütün çirkinlikləri yox etmək və sizi tərtəmiz (pak) etmək istər!”
Bu hədis
məşhur təfsir alimi Hakim Əskaninin “Şəvahidut-tənzil” kitabında Ənəs
ibn Malikdən, başqa bir hədisdə Əbul-Həmradan nəql edilmişdir.
Peyğəmbərin (s) bu işi yeddi ay, (Əbu Səid Xudridən edilən rəvayətdə
isə) 8 ay davam etmişdir. Rəvayətdəki ifadələrin bir-birindən
fərqlənməsi təbiidir. Mümkündür ki, bu rəvayəti Ənəs ibn Malik 6 ay, Əbu
Səid Xıdri 8 ay, Əbul-Həmra 7 ay və ibn Abbas 9 ay müşahidə etmiş
olsun. Beləliklə rəvayətlərdə heç bir ziddiyyət yoxdur və hər kəs öz
gördüyünü nəql etmişdir. Ümumiyyətlə bu işin Peyğəmbər (s) tərəfindən nə
qədər davam etməsi onun yüksək əhəmiyyətini göstərir. O Həzrət bununla
kimsədə şək-şübhə qalmasın deyə, bildirmək istəyirdi ki, Əhli-Beyt
yalnız bu kəslərdir və “Təthir” ayəsi məhz onların şəninə nazil
olmuşdur. Burada təəccüb doğuran məsələ budur ki, Peyğəmbər (s) göstəriş
vermişdir ki, özünün və Həzrət Əlinin (ə) qapısından başqa, məscidə
açılan bütün qapılar bağlansın! Məlum olduğu kimi, oradakıların bir
qrupu namaz vaxtı Peyğəmbərin (s) “Ey Əhli-Beyt namaz vaxtıdır.”
Çağırışını eşidirdilər. Lakin buna baxmayaraq bəzi təfsirçilərin bu
ayəni Peyğəmbərin (s) zövcələrinə də aid etməsi qəribə deyilmi?!
Halbuki, Peyğəmbər (s) zamanın cüzi hadisələrini açıqlayan Aişə nəinki
özünü “Təthir” ayəsinə aid etmir, hətta deyir ki, Peyğəmbər (s) mənə
buyurdu: “Sən onlardan deyilsən!”
Doğrudan da bizə gəlib çatmış bir çox
mötəbər hədis və rəvayətlərdə bu fakt öz təsdiqini tapır və bildirilir
ki, Peyğəmbərin (s) xanımları Əhli-Beytə daxil deyildilər.
Tirmizi “Səhih”
kitabında öz sənədi ilə Peyğəmbərin (s) oğulluğu Ömər ibn Əbu Sələmədən
belə rəvayət edir: “Əhzab” surəsinin 33 (Təthir) ayəsi nazil olan zaman
Peyğəmbər (s) Fatiməni, Həsəni və Hüseyni çağırdı. Əli (ə) da
Peyğəmbərin (s) arxasında dayandı Peyğəmbər (s) əbasını onların üzərinə
saldı və dedi: “Ey mənim Allahım! Bunlar mənim Əhli-Beytimdir. Sən onlardan çirkinliyi apararaq pak et.” Bu zaman Ümmü Sələmə dedi: “Ey Allahın Peyğəmbəri! Mən də onlarlayammı?”
Rəsulullah buyurdu: “Sən öz yerindəsən və xeyirləsən.” (“Səhihi-Tirmizi, cild 2, səh 209”)
Əgər Peyğəmbərin (s) zövcələri Əhli-Beytə daxil idilərsə, bəs onda Peyğəmbər (s) niyə demirdi ki, “Bəli, sən də onlarlasan”? deyirdi ki; “Sən öz yerindəsən və xeyirləsən…”?
Ummu Sələmə rəvayət edir ki: “Mən Rəsulullahın (s) evinin qapısında ikən bu ayə nazil oldu:
“… Ey (Peyğəmbərin) Əhli-Beyti! (Həqiqətən) Allah sizdən bütün çirkinlikləri yox etmək və sizi tərtəmiz pak etmək istər!” (Əhzab 33). Evdə Rəsulullah (s), Əli, Fatimə, Həsən və Hüseyn var idi, Onlara bir örtük bürüdü və “Allahım! Bunlar mənim Əhli-Beytimdir, bunlardan çirkinliyi yox et və bunları (zahiri və batini çirkinliklərdən) təmizlə” – dedi.
Mən qalxıb: Ya Rəsulallah! Mən Əhli-Beytdən deyiləmmi?
Rəsulullah buyurdu: “Sən xeyirdəsən, Sən Rəsulallahın zövcəsisən!” – deyə cavab verdi.” (Tirmizi, Manaqib (3870.))
Bu
hədisdə biz konkret adlar görürük: Əli, Fatimə, Həsən və Hüseyn.
Peyğəmbər (s) buyurur: “Allahım! Bunlardır mənim Əhli-Beytimdir.” O, nə
zövcələri haqqında danışır, nə də ki, onlardan hansınısa öz yanına
çağırır. Aişə deyir: “Peyğəmbər (s) səhər tezdən evdən çıxdı və əynində
qara əbası var idi. O, Həsəni öz əbası altına aldı, sonra Hüseyni, sonra
Əlini və sonra da Fatiməni. Sonra dedi: “Allah sizdən bütün
çirkinlikləri yox etmək və sizi tərtəmiz pak etmək istər!” (Əhzab 33)
Bu rəvayətlərdə Peyğəmbər (s) aydın
şəkildə deyir ki, “Məhz bunlar mənim Əhli-Beytimdir” bunlardan savayı
heç kimin məsumiyyəti üçün dua etmir. Peyğəmbər (s) burada Allahdan onun
Əhli-Beytini pak etməyi xahiş edir, başqa birisini yox. Peyğəmbər (s)
dəqiq göstərir ki, “Əhzab” surəsinin 33-cü ayəsi kimə və kimlərə aiddir.
Vəssəlamu əleykum və Rəhmətullahi və Bərəkətuh.
SEYYİD MİRƏDDİN HAŞİMİ
etiqad.az