Niyə Quranda imamların (ə) adı yoxdur?
Bu sual tez-tez ortaya atılan şübhələrdəndir. Bəzən sualı başqa formada verirlər; Əgər imamət dinin sütunlarından və etiqad əsaslarındandırsa, bəs nə üçün Allah-təala bunu Quranda qeyd etməmişdir? Nə üçün onların adları aşkarcasına Quran mətnində qeyd olunmamışdır?
Cavab:
Namaz
dinin sütunlarındandır. Allah-təala Quranda namazın özü barədə
danışmış, lakin təfsilatı ilə bəyan etməmişdir. Allah-təala buyurur: “Namaz qılın…” (Bəqərə surəsi, ayə 43).
İmamət
də dinin sütunlarındandır. Allah-təala imamətin özü, təyin olunma yolu,
ilahi əhd olması barəsində danışmış, lakin təfsilatını qeyd etməmişdir.
Allah-təala buyurur: “… Həqiqətən, Mən səni
insanlara imam və rəhbər təyin etdim”. (İbrahim) dedi: “Övladlarımdan
necə?» Dedi: «Mənim əhd-peymanım zalımlara nəsib olmaz”. (Bəqərə surəsi, ayə 124).
“Onları
(yaşadıqları cəmiyyəti) Bizim əmrimizlə doğru yola yönəldən rəhbərlər
etdik və onlara xeyir işlər görməyi, namaz qılmağı və zəkat verməyi vəhy
etdik. Onlar yalnız Bizə ibadət edirdilər”. (Ənbiya surəsi, ayə 73).
“Səbr
etdikləri və ayələrimizə (Tövratın ayələrinə) yəqinliklə inandıqları
üçün Biz onlardan əmrimizlə (insanlara) haqq yolu göstərən imamlar təyin
etdik”. (Səcdə surəsi, ayə 24).
Orucluq
da dinin sütunlarındandır. Qurani-kərimdə orucluq barəsində
buyurulmuşdur, lakin hökmlərinin təfsilatı sünnəyə həvalə edilmişdir.
Həmçinin namazın hökmlərinin təfsilatı sünnəyə həvalə edilmişdir.
Allah-təala buyurur: “… sənə də bu zikri (Qur’anı) nazil etdik ki, insanlara onlara nazil olanı açıqlayasan və bəlkədüşündülər”. (Nəhl surəsi, ayə 44).
Buna
əsasən də işa namazı dörd rəkətdir, lakin Quranda qeyd edilməmişdir
deyərək irad tutmağımız düzgün deyil. Bu, irad səhvdir.
- Məlumdur
ki, Fatimə (ə) Məryəmdən daha üstündür. Lakin onun adı Quranda qeyd
edilməmişdir. Məryəmin isə 34 dəfə adı qeyd edilmişdir. İndi biz “Fatimə
aləmlərin qadınlarının xanımı olduğu və Məryəmdən daha üstün olduğu
halda nə üçün Allah onun adını qeyd etməmişdir?” deyərək etiraz edə
bilmərik.
- Əgər imamların adları Quranda qeyd edilsəydi bu,
Peyğəmbərin (s) zamanında dindən çıxmalarına səbəb olardı. Peyğəmbər (s)
ondan sonra azmamaları üçün bir yazı yazmaq istədikdə, onlar Allahın
kitabı bizə yetər dedilər. Müsəlmanların hədis qaynaqları bəzi
münafiqlərin Peyğəmbəri (s) qətlə yetirməyi və ondan xilas olmağı
planlaşdırması barədə yekdildir. Əgər Peyğəmbərin (s) xəlifəsinin adı
Quranda olsaydı necə olardı? O zaman onu qətlə yetirməkdən
çəkinməzdilər. Sünnədə adın qeyd olunmasına gəlincə, mətnin yozulması,
yazılmasının qadağan edilməsi, yandırılması və nəql edənin
cəzalandırılması yolu ilə bundan xilas olmaq mümkün idi. Bəlkə də
onların (ə) adlarının aşkar qeyd olunmamasının səbəblərindən biri də
budur ki, Quran nazil olduqda onunla yanaşı təvili (yozumu, izahı) də
nazil olurdu. İmamların adları təvildə qeyd edilmişdir. Bəzi səhabələr
Quranı yazdıqda hər bir ayənin kənarında onun təvilini də yazırdılar.
Məsələn, Əli (ə)-ın toplayıb yazdığı Quran. Lakin səhabələr onu qəbul
etmədilər və ona əsəslanmadılar.
İbn Həcər ət-Təhsil, c. 1, səh. 6-da belə deyir: “Rəsulullahın
(s) dövründə Quran parça-parça səhifələrdə və insanların qəlblərində
mövcud idi. Rəsulullah vəfat etdikdən sonra Əli bin Əbu Talib (r.a)
evində oturub nazil olma tərtibinə əsasən cəm etmişdir. Əgər onun cəm
etdiyi Quran mövcud olsaydı, orda çoxlu elm olardı. Lakin həmin Quran
yoxdur”.
Əhli-beyt hədislərində Hz Əlinin (ə) topladığı
Quranda təvil bölümündə qeyd olunması bildirilir. Quranın təhrifi bu
müstəvidədir, Quranın qəbul olunmuş mətni barəsində deyi.
Rəvayətlərin
mətnlərində Peyğəmbərin (s) onlar barəsində müjdə verməsi və adlarını
qeyd etməsi nəql olunur. Bu cür xüsusi rəvayətlər Salman, Əbu Tufeyl bin
Vailə, Suleym bin Qeys kimi əhli-beyt ardıcılları arasında nəql
edilmişdir. Bu kimi hədislər imamların xüsusi ardıcılları arasında
yayılmış, imamların həyatını qorumaq məqsədilə başqalarına
bildirməmişlər.
- Əgər imamların adları Quranda qeyd olunsaydı,
onların həyatı üçün təhlükə olardı. Hakimiyyətdə olan zalımalar onları
təyin edər, onları və züriyətlərini qətlə yetirərdilər. Nəhcül-bəlağədə
Əli (ə)-ın belə buyurduğu nəql olunur: “İlahi, Qureyşə düşmən
kəsilməni istəyirəm. Həqiqətən də onlar Sənin peyğəmbərinə (s) müxtəlif
şər və pisliklər hazırlamış, lakin aciz olmuşlar. Sən onların bu işi
görməlırinə mane olmusan. İndi isə mənə qarşı çıxıb mənə düşmənçilik
edirlər. İlahi, Sən özün Həsən və Hüseyni qoru! Mən diri olduqca
Qureyşin onlara zərər verməsinə imakn vermə. Məni bu dünyadan apardıqdan
sonra isə Sən özün onların üzərində nəzarətçisən. Sən hər şeyə
şahidsən!” Bir nəfər dedi: “Ya əmirəlmöminin, əgər Peyğəmbər (s) oğlan
övladı qoyub getsəydi və həmin oğlan böyüyüb ərsəyə çatsaydı səncə
ərəblər bu işi (imamət vəzifəsini) ona təhvil verərdilərmi?” (İmam)
buyurdu: “Yox verməzdilər. Əksinə mən etdiyimi etməsə belə, onu qətlə
yetirərdilər. Ərəblər Muhəmmədin (s) əməlini sevmirdilər. Allahın Öz
lütfündən ona bəxş etdiyinə həsəd aparırdılar. Günlər keçdi, onun
zövcəsinə böhtan atdılar, dəvəsini sıldırımdan aşırmaq istədilər.
Baxmayarak ki, onlara çox böyük yaxşılıq etmiş və böyük minnət
qoymuşdur. O diri olduğu dövrdən ərəblər birləşib vəfat etdikdən sonra
bu işi əhli-beytindən almaq arzusunda idilər. Əgər (Qureyş) onun adını
rəyasət üçün vasitə, izzət və hakimiyyət üçün pilləkən ertməsəydi, onun
vəfatından sonra bir gün belə Allaha ibadət etməzdi”. (Şərhi-Nəhcül-bəlağə, c. 20, səh. 298).
İmamların
həyatına nəzər salan hər kəs bu həqiqətə şahid olar. Əməvilər İmam
Hüseyni, İmam Əli bin Hüseyni və İmam Baqiri (ə) qətlə yetirmişlər.
Abbasilər İmam Cəfər Sadiqi (ə) təqib edirdilər ki, özündən sonra kimi
təyin edəcəyi şəxsi qətlə yetirsinlər. Buna görə də o həzrət beş nəfərə
vəsiyyət etmişdi ki, onun davamçısını tanımasınlar. Onlardan biri də
abbasi xəlifəsi Əbu Cəfər Mənsur idi.
Harun zəkat və xüms mallarının
İmam Musa bin Cəfərə (ə) gətirildiyini bildikdə onu 15 il həbs elədi.
Sonra onu həbsxanada qətlə yetirdi. Baxmayaraq ki, imamların adları
Quranda qeyd edilməmişdi, bütün imamlar xəlifələr tərəfindən qətlə
yetirilmişdi. Əgər onların adları Quranda qeyd edilsəydi, bu onların
qətllərinin qarşısını alacaqdımı?
- Əgər imamların adları
Quranda qeyd edilsəydi, hakimiyyət tamahında olan zalımlar saxtakarlıq
edərək özünü və ya övadlarını həmin adlarla adlandırardılar. Hədəfinə
çatmaq üçün insanları aldadaraq haqq yoldan uzaqlaşdırardı. Buna əsasən
də imamların xüsusiyyətlərinin qeyd edilməsi adlarının qeyd edilməsindən
daha yaxşıdır.
- Allah-təala səhabələrdən birinin adını Quranda qeyd etmişdi. Həmin səhabə Zeyd idi. Allah-təala buyurur: “… Beləliklə elə ki, Zeyd ondan ehtiyacını çəkdi (onunla əlaqəsinikəsib ona təlaq verdi)…” (Əhzab surəsi, ayə 37).
Peyğəmbərin
səhabələri arasında onlarla adam bu adı daşıyırdı. Onlardan Zeyd bin
Ərqəm, Zeyd bin İsaf, Zeyd bin Harisə, Zeyd bin Xaricə və başqalarını
qeyd etmək olar. İbn Həcərin əl-İsabə əsərində adı Zeyd olan səhabələrin
sayı 113 nəfərə çatır.
Bax; əl-İsabə, c. 2, səh. 487-518.
Adların
qeyd olunması həmin addan məqsədin nə olduğunu bilmək üçün yetərli
deyil. Həqiqəti başa düşmək üçün mütləq sünnəyə müraciət etmək lazımdır.
Sünnə Qədir-xum günü Peyğəmbərdən (s) sonra İmam Əlinin (ə)
xəlifəliyinə aşkarcasına dəlalət edir.
- Bu məsələnin aşkar
olması üçün Quranda adların qeyd olunması yetərli deyil. Bu, bəzən
ixtilafa, mətnin yozulmasına və təhrif olunmasına gətirib çıxara bilər.
İbn Həzm deyir: “İnsanlar dini mətnlərdə aşkar deyilənlərdən başqa
bir şey barəsində ixtilaf salıblarmı? Böyük Allaha and olsun ki, iki və
daha çox adamın ixtilaf saldığı elə bir şey yoxdur ki, Quran və sünnədə
aşkar deyilməsin. Eləsi var deyir ki, buna əməl olunmaz. Eləsi var deyir
ki, zahirinin əksi nəzərdə tutulmuşdur. Eləsi var ki, deyir bu, xüsusi
mənadadır. Eləsi var deyir ki, bu, mənsuxdur. Eləsi də vardır ki, deyir
bu, təvil olunmalıdır (yozulmalıdır)”. (əl-Əhkam, c. 7, səh. 987, 988).
-
Məlumdur ki, Muhəmməd peyğəmbərin (s) adı Tövrat və İncildə qeyd
olunmuşdu. Bu gün bu kitabları oxuyan Peyğəmbərin adına rast gəlmir. Ola
bilsin ki, kimsə həmin kitabların təhrif olunduğunu desin. Mən də
deyirəm: “Həmçinin, Allah-təala Əlinin (ə) və imamların adlarını qeyd
etməmişdir ki, imamların adları təhrif olunmaqla Allahın təbii
səbəblərlə qorunmasını istədiyi Quran təhrif olunmasın. Ola bilsin ki
belə deyilsin: “Məgər Allah-təala Quranını qoruya bilmir ki, adlar da
aşkar qalsın?” Cavabında deyirik: “Məgər Allah-təala Tövrat və İncili
təhrifə məruz qalmaqdan qoruya bilmirdi ki, kitab əhlinə dəlil olması və
onların iman gətirməsi üçün Peyğəmbərin adı aşkar qalsın?
- Qeyd
olunan iradın puç olması və cavabının verilməsi üçün belə deyə bilərik.
Bəziləri imaməti dinin ən əsas vaciblərindən, prinsiplərindən və
sütunlarından hesab etmişlər. Əgər imamət onların dediyi kimi dinin
prinsiplərindən və sütunlarındandırsa bəs nə üçün Allah-təala
Peyğəmbərdən (s) sonra imam təyin etməmişdir?!
İbn Teymiyyə belə deyir: “Bilmək
lazımdır ki, insanlara rəhbərlik dinin ən böyük vacib əməllərindəndir.
Hətta din və dünya yalnız onunla öz varlığını tapır”. (Məcmuətul-fətəva, c. 28, səh. 390).
- İbn Həyyan Əndəlusi belə deyir: “Bəzi təfsirçilər bu məqamda böyük imamətin hökmlərini qeyd etmişlər. Baxmayaraq ki, onun mövzusu usuluddindir”. (Təfsirul-bəhril-muhit, c. 1, səh. 55).
Qurtubi böyük imamət barəsində belə deyir: “Bu, onun (imamətin) vacibliyinə, müsəlmanların varlığının təminatçısı olan dinin sütunlarından olmasına dəlalət edir”. (əl-Camiu li əhkamil-Quran, c. 1, səh. 265).
Qazi
və təfsirçi Beyzavinin nəzərində imamət usuluddinin ən əsas
məsələlərindən hesab olunur. Ona qarşı çıxmaq küfr və bidətə gətirib
çıxarır. (Onun sözlərini Seyid Mərəşi “İhqaqul-haqq” kitabı, c. 2, səh. 307-də qeyd etmişdir).
Hətta bəziləri Əbu Bəkrin xəlifəliyini qəbul etməyənləri təkfir etmişdir.
İbn Həcər belə deyir: “Əbu
Hənifənin (r.a) rəyinə əsasən kim siddiqin (Əbu Bəkrin) və ya Ömərin
xəlifəliyini inkar edərsə, o, bəzilərinin dediyinin əksinə olaraq
kafirdir”. Doğrusu budur ki, o, kafirdir. Bu məsələ onların kitablarında
aşkarcasına qeyd olunmuşdur. Sərucinin əl-Ğayə, əl-Fətava əz-zəhiriyyə,
Muhəmməd bin Həsənin əl-Əsla və əl-Fətəval-bədiiyyə kitablarında qeyd
edilmişdir. O, rafiziləri kafir və qeyri kafirlərə bölmüşdür. Onların
bəzi tayfaları arasındakı ixtilafları qeyd etmişdir. Əbu Bəkrin
imamətini inkar edən barəsində ən doğru olan rəyin onun küfr etməsi
olduğunu demişdir. əl-Muhit kitabında deyilir: “Rafizilərin arxasında
namaz qılmaq icazəli deyil. Çünki onlar Əbu Bəkrin imamətini inkar
edirlər. Halbuki səhabələr onun xəlifəliində icma etmişlər. Onların
kitablarındakı sözün xülasəsi budur: “Siddiqin xəlifəliyini inkar edən
kafirdir”. (əs-Səvaiqul-muhriqə, c. 1, səh. 138).
Məhəmməd Ənvər Şah belə deyir: “Əksəriyyət iki şeyxin (Əbu Bəkr və Ömərin) xəlifəliyini inkar edənin təkfir olunması rəyindədir”. (İkfarul-mulhidin fi zəruriyatud-din, səh. 51, 52).
Belə
olan halda nə üçün Quranda onun xəlifəliyi qeyd edilməmişdir? Əgər
onların iddia etdikləri kimi bu məsələ şura ilə baş verirsə, bəs nə üçün
Quran bu şuranın əsaslarını və sərhədlərini bəyan etməmişdir? Nə üçün
şuranın əsaslarını izah edən bir hədis belə yoxdur?!
az.313news.net