Qurandakı və ağıldakı Allah fərqlidir?
Ateistlərin
İslama qarşı gətirdikləri arqumentlərdən biri də budur ki, Qurandakı
Allahla müsəlmanların inandığı Allah fərqlidir. Müsəlmanlar məkansız,
zamanın fövqündə olan Allaha inanırlar, Qurandakı Allah isə zaman və
məkan daxilindədir. Əlbəttə, olduqca gülməli arqumentdir. Bu arqument
ateistlərin savadsızlığından qaynaqlanır. Həyatlarında bircə dəfə də
olsun təfsir üzü açmayan, Quranı axıra qədər oxumayan bu fərdlər, bu cür
mənasız arqumentləri ortaya atırlar. Qurandakı Allahın necə olduğuna
baxaq.
Quranda Allahın necələyini ən təfərrüatlı formada qeyd
edən surə tövhid surəsi dediyimiz “İxlasdır”. İxlas surəsində Qurandakı
Allahdan bəhs edilir. Surə deyir:
1. De: “O Allah təkdir;
2. Allah möhtac deyildir!
3. O, nə doğmuş, nə də doğulmuşdur!
4. Onun heç bir tayı-bərabəri də yoxdur!”
Bu
surədən açıq aşkar Allahın zamanın və məkanın fövqündə olduğu görünür.
Yəni, Qurandakı Allah heç də onların dediyi kimi deyil. Təkdir,
ehtiyacsızdır, əzəlidir. Surədə Allahın ehtiyacsız olduğunu vurğulaması
məkansız və zamansız olduğuna aşkar formada dəlildir. Əgər Allah məkan
daxilində olsaydı və zamandan asılı halda olsaydı, o zaman o, zaman və
məkana ehtiyac duyacaqdı. Bu halda Quran “Allah ehtiyacsızdır” deyə
bilməzdi. Təkcə bu surə ilə açıq aşkar görünür ki, Qurandakı Allahla
müsəlmanların inandığı fövqəlzaman, fövqəlməkan Allah eynidir.
Bu
ayəni görməzdən gələn ateistlər başqa bir neçə ayəni əsas gətirərək öz
iddialarını möhkəmləndirməyə çalışırlar. O ayələri qeyd edib ateistlərin
savadsızlığından qaynaqlanan xətaları sizə göstərək.
Hud surəsi: 7
“Ərşi
su üzərində ikən hansınızın daha gözəl əməl (itaət) sahibi olacağını
sınayıb bilmək üçün göyləri və yeri altı gündə yaradan Odur. (Ya
Peyğəmbərim!) Əgər desən ki: “Siz öləndən sonra, həqiqətən,
dirildiləcəksiniz!”, kafir olanlar: “Bu, açıq-aşkar sehrdən (yalandan)
başqa bir şey deyildir!” – deyə cavab verərlər.”
Bu ayədə ən çox
irad tutmağa çalışdıqları şey “6 gün” və “Ərş”dir. Ərşi fiziki bir taxt
kimi başa düşən ateistlər iddia edirlər ki, Allahın fiziki taxtı var və o
taxt suyun üzərində idi. Bu tamamilə absurd və gülünc yanaşmadır. Ərş
sözü Quranda bir çox mənada keçməkdədir. Bu mənalara güc, qüdrət, taxt,
yaradılış, elm, tavan və.s. aiddir. Bu ayədə suyun üzərində olan Allahın
elmi və qüdrətidir. Belə ki, ayə göyün və yerin yaradılmasından əvvəl
suyun olduğunu qeyd edir. Beləliklə də Allah öz elmi və qüdrətilə göy
ilə yeri yaratdı. Ayədə keçən yer və göy də, biosfer və atmosferdir. Biz
elmdən də bilirik ki, atmosferin yaranmasında su buxarının mühim rolu
vardır. Yəni, planetimizdə su olmasaydı, bugünkü atmosfer mövcud
olmayacaqdı. Əlavə olaraq biosfer də sonradan ortaya çıxmışdır. Dünyanın
hər yeri su ilə örtülü olduqdan sonra zamanla ilk canlılar və quru
meydana çıxmışdır.
İrad: Ayədə keçən konkret olaraq “taxt” sözüdür, bu da fiziki taxt deməkdir.
Cavab:
Ayədə taxt sözü keçsə də, bu fiziki taxt demək deyil. Bütün dillərdə
olduğu kimi, ərəb dilində də bənzətmələr və məcazlar vardır. Taxt sözü
bizim dildə də gücü, qüdrəti bildiri. Məsələn, “Səddam Hüseyn öz
taxtından endirildi” dediyimiz zaman, fiziki taxtdan düşdüyünü başa
düşmürük. Başa düşülən odur ki, onun gücü, iqtidarı əlindən çıxdı.
İrad: Ayədə yer və göy biosferlə atmosferi ifadə edə bilməz. Burada ifadə edilən kainatla yer planetdiri.
Cavab:
Bu da tamamilə əsassız iddiadır. Yer və göy sözü bizim dildə bir çox
mənada istifadə edilir. Məsələn, “göydə buludlar var” cümləsi ilə “göydə
ulduzlar var” cümləsində qəsd olunan göy tamam başqadır. Hər ikisinə
göy desək də, biri atmosferi, digəri isə kainatı bildiri. Və yaxud
“Yerdə otlar bitib” və “Kosmosdan yer yumru görünür” cümlələrində hər
iki yer ayrı şeyi bildirir. Birində qəsd edilən biosfer, digərində isə
planetdir. Buna görə də bu irad öz dilimizdən də baxdıqda əhəmiyyətsiz
və boş söz yığınından başqa bir şey deyil.
6 gün məsələsi də
iradlardan biridir. Bunu əsas gətirərək iddia edirlər ki, ayədə 6 gün
dedikdə 24 saatlıq zaman nəzərdə tutulur. Bu iradın üstündə dayanmağa
heç əsas yoxdur. Sadəcə qeyd edək ki, ərəb dilində “Yəvm” sözü dövr,
mərhələ mənasına gəlir. 24 saatlıq zaman da bir mərhələ olduğu üçün, ona
“əyyami” (yəvm) deyilir. Ayədə qəsd edilən qətiyyən 24 saatlıq gün yox,
6 mərhələdir. Yəni, Allah göyü və yeri 6 mərhələdə yaradıb. Bu ayədən
də Allahın zaman daxilində olduğu çıxarıla bilməz.
Haqqə surəsi: 17
“Mələklər
də onun (göyün) ətrafında (Allahın əmrinə müntəzir) olacaq və həmin gün
(ya Peyğəmbər!) sənin Rəbbinin ərşini onların üstündə səkkiz mələk
daşıyacaqdır!”
Bu ayədə də tutulan irad budur ki, Allahın ərşini 8
mələk daşıyacaqsa, deməli ərş fiziki taxtdır. Bu da tamamilə əsassız
iraddır. Fəxrəddin Razi bu ayənin təfsirində bu fikrin mümkünsüz
olduğunu qeyd edir. Razi qeyd edir ki, əgər burada fiziki taxt olsa, o
halda mələklər taxtla bərabər Allahı da daşıyacaqlar. Bu zaman Allah
mələklərə ehtiyaclı olacaq (İxlas surəsinə zidd olaraq) və mələklər
Allahdan güclü olacaqlar. Ayədə qeyd edilən ərş sözü Allahın hakimiyyət
taxtı olan yaradılış aləmini təmsil edir. Təfsirçilər bu fikri
mənimsəyiblər. Mələklərin o ərşi daşımasında qəsd olunan isə, ya fiziki
daşımadır, ya nəzarətdir, ya da başqa bir şey. Əsas olan isə budur ki,
ayədə Allahın əyləşdiyi taxt nəzərdə tutulmur.
İrad: Nə üçün yaradılış aləmini mələklər daşıyanda Allah ehtiyaclı olmur, amma Allahın özünü daşıyanda ehtiyaclı olur?
Cavab:
Mələklərin yaradılış aləmini daşıması sadəcə bir vasitədir, Allahın
özünü daşımaları isə Allahın hərəkət edə bilməyəcəyinin göstəricisidir.
Yəni, Allah özü hərəkət edə bilmir, buna görə də öz yaratdığı mələklər
onu daşıyırlar. Bu da hər şeyi yaradan Allah üçün absurd bir
bənzətmədir.
Məaric surəsi: 4
“Mələklər və ruh (Cəbrail) Onun dərgahına (dünya ilə müqayisədə) müddəti əlli min il olan bir gündə qalxarlar.”
Bu
ayəyə irad tutan ateistlər deyirlər ki, mələklərin Allah dərgahına
qalxması və bunun zaman daxilində olması Allahın zaman və məkana daxil
olduğunu göstərir. Bu irad da tamamilə əsassızdır. Ayədə keçən “Allah
dərgahı” qətiyyən Allahın olduğu məkan mənasına gəlməz, mələkut aləmini
nəzərdə tutar. Bunu iddia edənlərə qarşı Fəxrəddin Razi təfsirində qeyd
edir:
“Bəzi insanlar ayədə keçən “ona tərəf” sözündən çıxarış
edərək Allahın dərgahda olduğunu qeyd ediblər. Ayədə keçən “ileyhə”
sözündə Allahın məkanda olduğu yox, hər şeyin onun iradəsilə baş verdiyi
qəsd edilmişdir. Bu eynən Hud surəsi 123-cü ayədə deyilən “Bütün işlər
ona qaytarılar” ifadəsi kimidir. Burada qəsd edilən əməllərin “izzət və
şərəfin olduğu yerə” yüksəldilməsidir. Yaxud Səffat 99-cu ayədə keçən
“Mən rəbbimə gedirəm, o məni hidayət edəcək” ifadəsində qəsd edilən
cənnət, mükfat yurdudur.”
Ayədə qeyd edilən 50 min il ifadəsi də
çox təfsirçiyə görə konkret zamanı yox, sadəcə zamanın böyüklüyünü
göstərir. Məsələn, Azərbaycan dilində də “sənə min dəfə dedin”, “Bunu
əlli min dəfə oxumusan artıq” kimi ifadələr, konkret sayı yox, çoxluğu
ifadə edər. Ayədə tam olaraq qəsd edilən budur ki, mələklərin Allah
dərgahına yüksəlməsi sizin üçün uzun olan qısa bir zamanda baş verir.
Buradakı zamanın da Allahla heç bir əlaqəsi yoxdur əlbəttə.
Ümumilikdə əsas 3 ayəni ələ aldıq və digər bu qəbildən olan ayələr eyni məzmunludur.
Xülasə:
Qurana görə Allahın zamandan və məkandan asılı olması İxlas surəsi
prizmasından tamamilə yanlış və əsassızdır. Ayələrdə keçən ərş, il, gün
kimi ifadələr də Allahın zamandan və məkandan asılı olduğunu əsla
göstərməz. Əlavə olaraq, təkcə fəlsəfə və Quran yox, hədislər də Allahın
zamansız və məkansız olduğunu təsdiq edir (Hz.Əli – Nəhcül Bəlağə, 1-ci
xütbəyə bax.). Nəticə olaraq bizə sabitdir ki, Qurandakı və hədisdəki
Allahla müsəlmanın inandığı Allah qətiyyən ayrı deyil, əksinə tamamilə
eynidir.
Onlara.de